Program

SAAT/GÜN 1. GÜN SAAT/GÜN 2. GÜN SAAT/GÜN 3. GÜN SAAT/GÜN 3. GÜN
09:00 - 09:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Açılış Konuşması, Tanışma, Ders içerikleri hakkında bilgilendirme, Amaç ve Etkinlik Hedeflerin Paylaşımı
& Beklentilerin Alınması
(Prof.Dr. Zafer ERBAY & Fatma ULUSAL)
09:00 - 09:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Proje Önemi ve Özgün Değeri 09:00 - 09:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Yaygın Etki 09:00 - 09:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Projenin Önemi ve Özgün Değer (Uygulama)
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Fatma ULUSAL
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Serhat OBUZ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Serhat OBUZ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
1- Dr. Öğr. Üyesi Gülden GÖKŞEN
2- Dr. Öğr. Üyesi Buğra SARPER
3-Dr. Öğr. Üyesi Fatma ULUSAL
DERS KONUSU: Proje Kavramı, Özellikleri, Projeden beklentiler DERS KONUSU: Proje Özgün Değeri, Önemi ve Araştırma sorusu/problemi belirlenmesi DERS KONUSU: Yaygın Etki Kavramı ve Yaygın Etki Türleri DERS KONUSU: Projenin Önemi ve Özgün Değeri (Uygulama)
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projenin tanımından başlanarak proje özellikleri, proje yönetimi ve proje gereklilikleri konuları örneklerle birlikte anlatılacaktır.
Amaç ve Etkinlik Hedeflerin paylaşımı; eğitim ve bilim kriterlerine göre yapılandırılmış şekilde, etkinliğe katılan öğrencilerin ilgilendikleri konular ve alanları ile gelecek hedefleri ele alınacaktır.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Özgün değer kavramı, Proje öneminin belirlenme yolları, araştırma probleminin ortaya konması, problemin tanımlanmasında dikkat edilmesi gereken faktörler
 
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 
Yaygın etki tanımı, yaygın etkisi yüksek olan projelerin oluşması için gereken koşullar, Proje ile olası bilimsel, sanayi/ticari, araştırma yaygın etkilerinin nasıl oluşabileceği örnekleri
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 3 ayrı grup oluşturulacak ve katılımcıların proje fikirleri çerçevesinde her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.)
 
10:00 -10:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Araştırma ve raporlama etiği, Projedeki roller 10:00 -10:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Proje Önemi ve Özgün Değeri Uygulaması 10:00 -10:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Yaygın Etki Uygulaması 10:00 -10:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Proje Başlık, Amaç ve Hedefleri (Uygulama)
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Fatma ULUSAL
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Serhat OBUZ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Serhat OBUZ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
1- Dr. Öğr. Üyesi Gülden GÖKŞEN
2- Dr. Öğr. Üyesi Buğra SARPER
3-Dr. Öğr. Üyesi Fatma ULUSAL
DERS KONUSU: Proje araştırması ve raporlanması sırasında uyulması gereken etik ilkeler, içeriğinde geçen bazı kavramların tanıtılması DERS KONUSU: Proje Özgün Değeri, Önemi ve Araştırma sorusu/problemi belirlenmesi uygulaması DERS KONUSU: Yaygın Etki uygulama DERS KONUSU: Proje amaç ve hedeflerinin uygulamalı olarak hazırlanması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
2218 Projesi BİDEB altındaki diğer desteklerden farklılık göstermektedir. Özellikle de bursiyer, danışman, yürütücü kavramları farklı birimlerde farklı tanımlanmaktadır. Bu rollerin kime ait olduğu hakkında bilgi verilecektir;
- Proje yazımına başlamadan önce araştırma yapılırken uyulması gereken etik ilkeler nelerdir?
- Projenin raporlanması esnasında uyulması gereken etik ilkeler nelerdir?
- Yürütücü kimdir?
- Danışman kimdir?
- Bursiyer kimdir?
- Harcama yetkilisi kimdir?
- Gerçekleştirme görevlisi kimdir?
- Araştırma bursu nedir?
- Araştırma desteği nedir?
- Bilimsel bir projenin düşünülmesinden, sonuçlandırılmasına ve yayımlanmasına kadar geçen süreçte dikkate alınması ve uyulması gereken etik ilkeler ile ulusal ve uluslar arası düzenlemeler ve yetkinlik kavramları ele alınacaktır.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Özgün değer kavramı, Proje öneminin belirlenme yolları, araştırma probleminin ortaya konması, problemin tanımlanmasında dikkat edilmesi gereken faktörler gruplar üzerinden pekiştirilecektir
(3 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında yapılacaktır.)
 
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 
Katılımcıların proje fikirlerinden çıkabilecek çıktıların yaygın etkileri örneklendirilerek uygulaması yapılacaktır
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje önerisine başlık oluştururken uyulması gereken kurallar, projenin ilgili olduğu tematik alan vb. gibi bilgilerin başlıkta nasıl kullanılacağı hakkında uygulama yapılacaktır.
(6 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.)
 
11:00 -11:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: 2218 Başvuru Şartları nasıl sağlanır? Nasıl Başvuru Yapılır? Proje Başlatılma Süreci, Konu seçimi 11:00 -11:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Proje Amacı ve Hedefleri 11:00 -11:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Kariyer Geliştirme Potansiyeli 11:00 -11:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Projede Yöntem yazımı (Uygulama)
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: 
Dr. Öğr. Üyesi Gülden GÖKŞEN
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
 Dr. Öğr. Üyesi Serhat OBUZ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Buğra SARPER
 
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
1- Doç. Dr. Zafer ERBAY
2- Dr. Öğr. Üyesi Serhat OBUZ
3- Dr. Öğr. Üyesi Gülden GÖKŞEN
DERS KONUSU: Bir araştırmacı hangi kriterleri sağlarsa başvuru yapabilir, Projenin sisteme girilmesi, proje kabulü sonrasındaki süreç DERS KONUSU: Proje için Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi DERS KONUSU: Kariyer geliştirme potansiyelinin belirlenmesi DERS KONUSU: Proje Önerisinin yönteminin uygulamalı olarak yazılması
 
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
- 2218 başvuru şartları nelerdir?
- Bir araştırmacı ön şartları nasıl sağlar?
- Puanlama nasıl yapılır?
- Başvuru kriterleri kontrol formunun doldurulması
Kabul edilen projelerin sözleşme, taahhütname, görevlendirme, hesap oluşturulması, ilgili birimlerin tanıtılması süreçlerinin çeşitli örnekler üzerinden anlatılması, örnek dilekçe ve belgeler
 
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Amaç ve hedef nedir? Amaç ve hedefler arasındaki fark nedir? İyi bir amaç ve hedefin özellikleri nelerdir? Doğru ve yanlış amaç ve hedef örnekleri
 
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
2218 projesinin destek alması durumunda araştırmacıya sağlayacağı katkılar anlatılacaktır. Bu kapsamda verilecek bilgiler;
- Kariyer geliştirme potansiyelini belirleyen faktörler nelerdir?
- Çalışmanın doktora çalışmaları ile ilişkilendirme boyutu
- Alan bazlı kariyer geliştirme potansiyeli faktörlerinin verilmesi
 
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Proje öneri formunda verilen açıklamalar doğrultusunda proje önerisinin yöntem bölümünün yazılması uygulama eğitimi yapılacaktır.
 
12:00 -12:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Katılımcı formlarının doldurulması uygulaması 12:00 -12:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Proje Amacı ve Hedefleri Uygulaması 12:00 -12:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Proje Bütçelendirme, Bütçenin Aktarılması ve harcanması 12:00 -12:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Proje Yönetimi, İş paketleri, Risk Yönetimi hazırlanması (Uygulama)
 
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Gülden GÖKŞEN
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
 Dr. Öğr. Üyesi Serhat OBUZ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Fatma ULUSAL
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
1- Doç. Dr. Zafer ERBAY
2- Dr. Öğr. Üyesi Serhat OBUZ
3- Dr. Öğr. Üyesi Buğra SARPER
DERS KONUSU: Katılımcıların gerekli formları kendi proje fikirleri doğrultusunda doldurması sürecinin başlatılması DERS KONUSU: Proje için Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi gruplar üzerinden uygulaması yapılacaktır. DERS KONUSU: Proje bütçesi oluşturulurken dikkat edilecek faktörler, bütçe dağılımı, harcamalar ve aktarım işlemleri DERS KONUSU:  Projede İş paketleri ve iş-zaman çizelgesi hazırlanması ve risk yönetimininin uygulamalı olarak yapılması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
- Başvuru formu doldurulmasının anlatılması
- Danışmanlık formu nasıl doldurulur?
- Danışmanlık planı nasıl doldurulur?
- Bursiyer başvuru ön koşul belgesi nasıl doldurulur?
- Çalışan bursiyerin izin alma süreci
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Amaç ve hedef nedir? Amaç ve hedefler arasındaki fark nedir? İyi bir amaç ve hedefin özellikleri nelerdir? Doğru ve yanlış amaç ve hedef örnekleri oluşturulan gruplarda mevcut fikirler üzerinden uygulama yapılacaktır.
(3 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında yapılacaktır.)
 
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Katılımcılara bütçelendirme sırasında dikkat edilecek faktörler anlatılarak proje destek sonrası bütçenin kuruma aktarılma sürecinde izlenmesi gereken prosedür, harcama kalemleri, harcama işlemleri anlatılacaktır
 
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 
Katılımcıların fikirleri doğrultusunda iş paketlerinin oluşturulması, araştırmacıların iş paketlerine atanması, yapılacaklar listesi ve iş paketlerinin başarı kriterlerinin somutlaştırılması, başarı yüzdeleri belirlenmesi
(6 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.)
ARA    
14:00 -14:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: 2218 Başvurularının Değerlendirilme Süreçleri, Değerlendirme Kriterleri 14:00 -14:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Projede Yöntem 14:00 -14:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: ARBİS, BİDEB, PYS, PTS ve TBYS sistemlerinin kullanımı 14:00 -14:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Kariyer Geliştirme, Araştırmanın İlgili Kurumda Yazılma Gerekçesi ve Yaygın Etki Hazırlama  (Uygulama)
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Doç. Dr. Zafer ERBAY
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Buğra SARPER
 
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Fatma ULUSAL
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
1- Doç. Dr. Zafer ERBAY
2- Dr. Öğr. Üyesi Serhat OBUZ
3-Dr. Öğr. Üyesi Buğra SARPER
DERS KONUSU: Değerlendirme kriterleri ve ek puanlar hakkında bilgilendirme ve örnekler, TÜBİTAK proje ret nedenleri ve özellikle 2218 projelerinde ret sebepleri DERS KONUSU: Yöntem kavramı ve proje amaç ve hedeflerine göre uygun yöntem belirlenmesi DERS KONUSU: ARBİS, BİDEB, PYS, PTS ve TBYS sistemlerinin kullanımı, sistemlerinde hesap oluşturma, bilgilerin girilmesi DERS KONUSU:
Yaygın Etki bölümünün uygulamalı olarak yazılması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Değerlendirme kriterleri ayrıntılı anlatılacak olup her kriter ile ilgili örnekler ve her kriterden elenmiş örnek projeler verilecektir;
- Araştırmanın Özgün Değeri/Amaç ve Hedefleri,
- Yöntem,
- İş Paketleri, Başarı Ölçütleri ve Risk Yönetimi,
- Kariyer Geliştirme Potansiyeli/ Yaygın Etki
- Araştırmanın Yurt İçinde İlgili Kurumda Yapılma Gerekçesi/ Ev Sahibi Kurum ve Davet Eden Araştırmacının Niteliği
- TÜBİTAK “Üniversiteler Alan bazında yetkinlik analizi”
Daha önceki 2218 proje başvurularında en çok görülen ret nedenleri verilecektir. Önceki 2218 başvurularında reddedilmiş proje örnekleri, ret sebepleri ve redde konu olan bölümler gösterilecektir.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bir projede yöntem nedir ve nasıl seçilmelidir? Yöntemin seçilme kriterleri, Yöntem uygulamasında göz önüne alınacak kriterler, kullanılan yöntemlerin güncelliği, doğruluğu ve bilimselliği
 
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Başvuru sırasında ve sonrasında kullanılması zorunlu olan ARBİS, BİDEB, PYS, PTS ve TBYS sistemlerinde hesap açma, bilgilerin sisteme girilmesi, sistemler arasında bilgilerin tanıtılması, güncellenmesi
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Proje öneri formunda verilen açıklamalar doğrultusunda proje önerisinin yönetim (İş-zaman çizelgesi, risk yönetimi tablosu ve araştırma olanakları) ve yaygın etki bölümlerinin yazılması uygulama eğitimi yapılacaktır.
(6 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.)
15:00 -15:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Danışman ve Araştırma Yapılacak Kurumun Seçilmesi 15:00 -15:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Projede Yöntem uygulama 15:00 -15:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: 2218 Projesi olanlara tanınan öncelikli destekler, Etkinlik destekleri 15:00 -15:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Özet ve Anahtar Kelimelerin yazılması (Uygulama)
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: 
Doç. Dr. Zafer ERBAY
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Buğra SARPER
 
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:  
Dr. Öğr. Üyesi Fatma ULUSAL
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
1- Doç. Dr. Zafer ERBAY
2- Dr. Öğr. Üyesi Serhat OBUZ
3-Dr. Öğr. Üyesi Buğra SARPER
DERS KONUSU: Danışman ve üniversite seçiminde dikkat edilmesi gerekenler, danışmanla ilgili belgelerin doldurulması DERS KONUSU: Yöntem kavramı ve proje amaç ve hedeflerine göre uygun yöntem belirlenmesi uygulaması DERS KONUSU:
2218 projesi olanlara tanınan ek destekler
DERS KONUSU:
Özet ve Anahtar Kelimelerin yazılması uygulaması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
- Danışmanın projedeki görevi nedir?
- Danışman hangi kriterlere göre seçilmelidir?
- Danışman başvuru kriterleri kontrol formunun doldurulması
- Danışmanlık planı hazırlanması
- Üniversitenin seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir?
Üniversite seçiminde ek puan nasıl alınır?
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bir projede yöntem nedir ve nasıl seçilmelidir? Yöntemin seçilme kriterleri, Yöntem uygulamasında göz önüne alınacak kriterler, kullanılan yöntemlerin güncelliği, doğruluğu ve bilimselliği oluşturulan gruplar üzerinden uygulama yapılacaktır
(3 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında yapılacaktır.)
 
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
2218 projesi olan Araştırmacılara öncelik tanınan destekler ve koşulları;
- 2224 – A Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı
- 2224 – B Yurt İçi Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı
- 2237 – A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği
- 2247 - C Stajyer Araştırmacı Burs Programı (STAR)
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Proje Özetinin yazılması sürecinde dikkat edilecek hususlar, hangi bilgilerin nasıl yazılacağı ve nelere yer verileceği gibi hususlar ile ilgili uygulama eğitimi yapılacaktır. Proje özeti tamamlandıktan sonra kursiyerlere yazdıkları özete uygun anahtar kelime seçimi uygulaması yapılacaktır.
(6 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.)
16:00 -16:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Fikirden Projeye, Kaynak Tarama ve Bilimsel Bilgiye Erişim 16:00 -16:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Proje Yönetimi, İş Paketleri ve İş-Zaman Çizelgesi  16:00 -16:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: 2218 Projesi olanlara sonrası süreçler 16:00 -16:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Proje önerisinin bütçe tablosunun hazırlanması
uygulaması
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Gülden GÖKŞEN
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: 
Doç. Dr. Zafer ERBAY
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:  
Dr. Öğr. Üyesi Fatma ULUSAL
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
1- Doç. Dr. Zafer ERBAY
2- Dr. Öğr. Üyesi Gülden GÖKŞEN
3-Dr. Öğr. Üyesi Buğra SARPER
DERS KONUSU: Fikirlerin Projeye dönüşmesi süreci,  Kaynak tarama ve bilimsel bilgiye erişim yöntemleri DERS KONUSU: İş paketlerinin tanımı, İş zaman çizelgesi oluşturma hususları ve iş zaman çizelgesi örnekleri DERS KONUSU:
2218 projesi tamamlanması ve tekrar başvuru süreci
DERS KONUSU: Bütçe ve Gerekçesinin yazılması uygulaması
 
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
- Fikir çalışmaları,
- Fikrin projeye dönüşme potansiyelleri,
- Fikirden projeye geçerken karşılaşılan sorunlar,
- Fikirden projeye geçiş süreçleri,
Fikrin katma değere dönüşme yolları, ve proje sınırlarının belirlenmesi
Bu oturumun öğrenim hedefi, tarama stratejilerinin nasıl tasarlanacağını PubMed. Web of Science. Scopus vd. arama motorları örneklerinde deneyerek öğrenmektir. Başlangıçta, iyi bir kaynak taraması yapmanın temel ipuçları hakkında bilgilendirme yapılacak ve kursiyerlerin bilgiye en aktif biçimde erişmeleri sağlanacaktır.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İş zaman çizelgesi kavramı, iş zaman çizelgesi oluşturmakta dikkat edilmesi gereken hususlar, örnek iş zaman çizelgesi incelemeleri
İş paketi tanımı, iş paketinin sınırları ve içeriği, iş paketlerin ilişkili olması gereken koşul ve kavramlar, iş paketinin belirlenmesinde kullanılan yöntemler
 
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Proje tamamlanması süreci, yapılacak işler, sırası ve dikkat edilecek hususlar
 
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
(6 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.)
17:00 -17:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Fikirden Projeye, Kaynak Tarama ve Bilimsel Bilgiye Erişim uygulaması 17:00 -17:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Proje Yönetimi, Başarı ölçütleri ve Risk Yönetimi 17:00 -17:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Soru-Cevap 17:00 -17:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Proje özet sunumları ve etkinlik ile ilgili geri bildirimlerin alınması
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Gülden GÖKŞEN
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Doç. Dr. Zafer ERBAY
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Fatma ULUSAL
 
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
1- Doç. Dr. Zafer ERBAY
2- Dr. Öğr. Üyesi Gülden GÖKŞEN
3-Dr. Öğr. Üyesi Buğra SARPER
DERS KONUSU: Fikirlerin Projeye dönüşmesi süreci,  Kaynak tarama ve bilimsel bilgiye erişim yöntemleri uygulaması DERS KONUSU: Başarı ölçütleri oluşturulması ve doğrulanması, Olası proje risklerinin belirlenmesi ve B planlarının geliştirilmesi, DERS KONUSU:
Etkinlik süresince verilen bilgilerle ilgili soru ve cevapların alınması
DERS KONUSU: Hazırlanan proje önerilerinin sunulması (UYGULAMA)
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Daha önce yazılmış projelerden örnekler üzerinden iyi ve kötü örneklerin irdelenmesi
 
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Başarı ölçütleri nedir, hangi koşullar başarı ölçütlerini doğru kılar, başarı ölçütleri neye göre sınanır, doğru ve yanlış başarı ölçütleri örneklerinin oluşturulması
Projedeki risklerin malzeme, insan, ölçüm, makine teçhizat, zaman vb. konulara göre ayrı değerlendirilmesinin ve olası risklerin önlemlerin alınması
 
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Başvuru süreci, başvuru şartları, proje yazımı, proje tamamlanması ve diğer konularda soru-cevap faslı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Gruplarda hazırlanan proje önerilerinin eğiticilerden birinin moderatörlüğünde belirlenen süre içerisinde grup üyeleri tarafından sunulacak ve öneri ile ilgili tartışmalar yapılacaktır. Sunumlar tamamlandıktan sonra etkinlikle ilgili geri bildirimler alınacaktır.
(6 ayrı grup tarafından hazırlanan öneriler sunulacak ve tüm eğitimcilerin öneri ile ilgili  görüşleri alınacaktır.)
Toplam Ders Sayısı=8 Toplam Ders Sayısı=8 Toplam Ders Sayısı=8 Toplam Ders Sayısı=8